Obehagligt.

Jag antar att ingen av er har missat att det har varit mordbrand här i Visby i helgen, på Jungmansgatan. Hur som helst, så är det precis där jag delar ut post, alltså skulle jag dela ut post där även idag. Så jag fick lite dispens och hoppade över polisavsärrningarna, in i en delvis kolsvart trappuppgång som luktade sot, rök och en jäkla massa rengöringsmedel. Jag var som tur var inte själv där inne, det hade vart kusligt. Det var full rulle kan man säga, poliser, städare, vaktmästare och en liten blond postis dåra. Det var lite läskigt, men lite spännande. Men usch vad jag tycker synd om dem. Speciellt mannen som bodde i den nerbrunna lägenheten, men även de andra i trappuppgången. Det var ju sot överallt. Det är verkligen något man inte ens kan föreställa sig. Allt man äger har gått upp i rök.

Och på tal om att gå upp i rök, så frågade jag en av vaktisarna om de visste vart jag skulle göra av mannen i den nerbrunna lägenhetens post. Så säger han "Nää, ni får väl skicka röksignaler. HAHA". Jag visste inte om jag skulle skratta eller bli arg. Visst humoristiskt skämt, om det inte berodde på omständigheterna. Nej ju mer jag tänker på skämtet desto argare blir jag.

Om ni inte har en aning om vad jag snackar om så läs här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0