Julkortspåsen.

Idag delade vi ut julkortspåsen till i princip alla på ön. Och det fick mig verkligen att få julkänslor, men även en massa minnen dök upp. Från alla julkortssorteringar. Komiska julkort, jobbiga julkort, lukt-gnuggisar, att komma hem och inse att man har glitter överallt, julgodis pepparkakor och julmust från chiefen, iskalla fingrar, trötta ögon, irriterad på de överfyllda statistikbackarna, tömma lådor i snöstorm och massa minusgrader, skratt, trista men sjukt roliga skämt, och att inte tala om övertröttheten. Ja den där julkortssorteringen alltså. Den är utmattande, men på samma gång ganska skojj. Vi brukar vara ett härligt gäng.

Men det var inte direkt det jag tänkte berätta egentligen, utan att julkortspåsen var ful i år! Och att den kommer bli svår att upptäcka i den stora postmängden i alla postsäckar. Eftersom den är beige. Andra år har den vart lite kul, den har vart knallröd, grön, blå, med små färgglada gubbar på. Men inte i år nej. Haha, vilka problem va?

En postkväll för ca två år sen när jag och Rebecca inte hade överdrivet mycket att göra.

Kommentarer
Postat av: Elin

Sofie! Det här inlägget gjorde att jag nästan började längta tillbaka till posten och julkortssorteringen....men bara nästan.. :P

Kram Elin

2011-11-22 @ 18:02:07
Postat av: Sofie

Hahaha, längtar till den gör man aldrig! Men ibland har den sina stunder! Haha. Men kommer du hem något i jul, eller blir det först till sommaren?

2011-11-22 @ 18:31:43
Postat av: Elin

Haha det är typ godiset, och julmusten som är det bästa! Tävlingen om vem som får julkortet från det coolaste landet är också lite skoj ;) Annars är det mest kallt och enformigt! haha

Självklart kommer jag hem till jul men jag har nog inte tänkt jobba då, har inte så långt jullov så vill mest vara ledig:)

2011-11-24 @ 11:44:27
Postat av: sofie

Hahaha! Verkligen! :)

Nej men det förstår man ju! Men ska du jobba i sommar då? saknade ju dig i somras! :(

2011-11-24 @ 21:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0