Min söta farmor!

Min farmor var här tidigare idag och hade en mini-jul tillsammans med henne eftersom vi firar på fastlandet i år. (men oroa er inte, min faster och farbror är på ön i jul, så farmor är inte ensam på julafton!) Men iallafall så fick hon en ny bärbar telefon eftersom hennes gamla hade gått sönder. Och när hon fick den så gick konversationen lite såhär:

Mamma: Ja och det är ju ganska stora siffror på knapparna för att du lättare ska kunna se dem när du ska ringa.
Farmor: Men på den förra kunde jag ju inte ringa, den hade jag ju för att svara i när jag är i vardagsrummet.
Pappa: Men morsan, klart att du kunde ringa på den, det finns ingen telefon som man bara kan ta emot samtal i, men inte ringa!
Farmor: Nej den kunde jag bara svara i! Kan inte tänka mig att det var såna knappar på den.

Alltå har min söta farmor gått ut i köket till hennes sladdtelefon varje gång hon ska ringa till någon, och svarat i sin bärbara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0